Saturday, December 25, 2010

gua bukan gila seks...tapi gua suka skodeng skirt lu...serius gua cakap.

jaga tepi kain, seluar orang..

ok, gua bukan gila sex...gua cuma nak beri pendapat sedikit pasal benda nih..
jaga tepi kain orang..ok, gua x pasti maksud yang tepat mengikut buku...sebab buku peribahasa gua
masa sekolah rendah dah hilang...tapi lebih kurang seperti "MENGAMBIL TAHU PASAL ORANG LAIN" kalau salah
atau tak tepat bolehlah tolong betulkan..gua ok je..

AMBIL TAHU PASAL ORANG LAIN..bagi gua perlu..lebih2 lagi dalam kehidupan bermasyarakat..lantakla lu duduk kampung
ke, taman permainan ke, Bukit Beruntung, Tanjung Batu, Paya Luas, hatta Hokaida dan juga Yokohama...kenapa?
bagi gua, ambil tahu pasal orang lain, penting sebagai tanda kita hargai perkenalan dengan orang sekeliling kita tu
walaupun orang yang gua atau lu sendiri tak kenal...jiran, member lu, sedara lu, mak bapak lu, awek lu, balak lu,
tok imam kampung lu ke hapa ke, gua tak kisah laa...

Tapi, apa benda yang lu, gua, kita biasa nak ambik tahu pasal orang sekeliling? Awek lu pakai spender kaler
benda? orang tu pakai baju jenama TOPMEN? kenapa lu beli DINDANG, tak pula membeli TORA? berapa banyak syiling
kat celah kangkang lu?

Satu benda yang gua nampak, kadang2 banyak benda yang tak perlu tahu, nak diambil tahu. Sekali lagi, gua tekankan,
sikap ambil berat, ambil tahu pasal orang sekeliling ni bagus, dengan ni antaranya mengeratkan persahabatan,
dan paling penting soal kebajikan antara lu dengan gua akan terjamin...gua sakit lu boleh antar gua pegi klinik depan
sana...gua tak makan lu belanja gua melantak di Restoran Ghani depan sana...

Satu lagi, bila mengatakan kesalahan orang lain...cukup hebat..gua pon sama...
Bila orang mengandung luar nikah la paling best...ni contoh je laa...dikutuknya sahaja, entah budak tu kena rogol,
lu apa tau? kalau betul budak tu berzina?hudud tak reti pulak nak buat...senang, orang tu pun terlepas dari dosa dia...kan?
apa pengajaran, iktibar yang gua, lu, kita dapat?


ni je kot...gua pon mcm ni jugak....kadang-kadang mulut terlepas jugak...kadang-kadang ada benda yang aku ingin cakap
lagi, tapi sangkut..banyak faktor, masa, keadaan...apa lah..gua ni pon penakut jugak...kalau gua buat salah tegur
gua elok2...jangan maki hamun gua...

4 comments:

  1. wa suka jaga tepi slimot org, kadang2 wa masok terus dlm selimot tu. xkira ar lelaki ke prmpuan... hahaha...

    gua ok...

    ReplyDelete
  2. anda gay saya x ok...har har har

    ReplyDelete
  3. btw, nice word....i like....ermmm kekadang trlebih jaga pon ssh kan....byk sgt nk cite sal owg len smpai hal dri sndri xnmpak....dok cte hal buruk owg, dri sendri xsdr pulak...
    bkn la nk ckp kte kne perfect bwu leh tgur owg, tp tgur la ngan cre baek, bkn kutuk belakang..
    kalo kene kat diri sendiri tau pulak nak marah, kalo x, bkn maen lagi becerita ttg hal buruk owg...apa dpt?? dosa kering je...xleh ke cita sal hal baek owg tu...
    sekali kte cerita hal buruk owg, 10 kali owg akan cerita hal kita..tol x??
    tak takut ke dgn apa yg diaowg blaja lam agama islam..kalo kta bkk aib owg, ALLAH akan bkk aib kta kat padang mahsar nnt..tol x saudara acai???
    entah, duania akhir zaman, macam2 blh jd, dan hal2 mcm ni la boleh menyebabkan hilang nye sahabat2 yg dlu nye sentiasa berdiri disamping...
    ermm aku pon nk ingat kan dri aku sendiri agar, xlupa, xckp ikut sedap mulut
    trimas saudara cz bkk topik ni, secara xlangsong, leh gak aku jadikan pesanan kat dri aku yg kerdil ni....salam persahabatan.....

    ReplyDelete
  4. oh, terima kasih....sama2 la...aku pon sama...aku lagi la...lagi kecik dari ko...berat aku pun 50kg je..hehehe...ya, marilah kita bersahabat..jangan menyesal kawan ngan aku dah la....hehehehe

    ReplyDelete