Tuesday, March 1, 2011

tarian jiwa kosong...

Jalan-jalan semakin luas,
cepat-cepat pula kotak besi melintas,
selaju kilat, lawan semuanya,
tatkala nenek tua melintas dengan cucunya.

kepada paman-paman aku yang sudah tiada,
nota ringkasmu belum sempat aku tafsir,
belum pula kau ajarkan aku istilah kental,
dan apakah maksudnya hidup?

buangkan saja kalau itu bisa ganggu kamu,
angin, ribut, guruh berpusu-pusu menyapa,
bersaing-saing dengan ketawa liar,
sedangkan rumah itu baru dibina..

selepas rokok murah itu aku telan,
lepas sebatang, sebatang,
datanglah bumi ke sebelahku,
turut menangis bersama aku..

----------jangan diraikan sumpahan itu------------------

7 comments:

  1. hujan terus menangis..meminta belas kasihan...

    ReplyDelete
  2. awan di atas, orang pijak di bawah,
    anak baru bersepah sepah
    siapa salah, kita atau mereka di atas takhta

    ReplyDelete
  3. biarkan sampai ke akhir asap yang terakhir,
    baru kau rasa nikmatnya...

    ReplyDelete
  4. nikmat lepas makan...ditelan pula nikmat sorga...lepas itu ditelan apa pula? nikmat syurga sahaja yang hakiki..

    ReplyDelete