Monday, February 7, 2011

baik juga melepak ingat zaman dulu.


seperti sajian istana di zaman silam...bak kata iklan perencah no 1 Malaysia, Adabi..
setiap dari kita akan mempunyai masa-masa silam masing-masing..Aku, kau, dia, mereka, kamu, anda, tuan, puan, tuanku, patik, tuan hamba, Dato', Tan Sri...

Waktu-waktu senja macam ni biasalah, dengan asap yang menerawang naik ke angkasa dalam sebuah bilik yang sempit (aku masih bersyukur, Alhamdulillah), sering mengingati zaman-zaman aku membesar, dari aku kecil sampai la sesaat sebelum apa yang aku buat ni..

Selalu juga terpikir dulu, ingin kembali ke masa silam. Untuk merasai kembali dan ada juga untuk mengubah keadaan. Benda ni ada baik dan tak baiknya..bergantung kepada masing-masing mengikut waktu dan apa yang kita fikirkan. Sejarah tu boleh menjadi pedoman untuk kita, boleh jadi menyukarkan kita untuk pandang ke hadapan dan banyak lagi.

sampai la suatu hari, aku terfikir, kalau kita boleh balik ke zaman lampau, dunia ini tak akan habisnya. bagaimana pula dengan kita yang sering berpoya-poya. Asal silap, terus balik ke zaman silam. Dah tahu boleh balik ke zaman silam. Buat je la jahat, lepas tu, picit butang, balik semula. Tak boleh jadi jugak. Cuma kadang-kadang aku selalu mengingati zaman silam dan berangan-angan untuk balik semula walaupun ia tak akan terjadi kerana walaupun dengan mengingati zaman silam, aku mampu pula tersenyum.

p/s: gambar tu tak la cantik sangat...tapi......

6 comments:

  1. tapi......
    tapi yg mne satu ko?

    merely

    ReplyDelete
  2. aku yang pakai baju kuning baris hadapan 3 dari kiri..

    ReplyDelete
  3. i always remembered this sweet memory.....luv this so much...they all forever in my mind....

    ReplyDelete
  4. thanx! semoga kita bergembira selalu!

    ReplyDelete
  5. biar gambar tak cantik asalkan cte di sebalik gambar tu menarik
    cewah!

    ReplyDelete