Sunday, September 11, 2011

cerita gua dengan mak gua dedulu..ha ha ha

adoi, angah kena ikut ke? alamak, problem ni... hajat nak melepak kat bawah pokok ujung taman rosak petang ni...getus hati gua...macam mana ni, tak kan nak bejalan ngan abah (sebut aboh) ngan mak (sebut mok)...tak rock la pulak... (sekitar 2005, 2006)

_________________________________________________________________________________________

kah kah kah, hal dulu2, gua tak segan mengaku terasa poyo kuda segan bejalan ngan mak ayah kat soping komplek lebih2 lagi masa nak beli baju sekolah...lagi tak syok kalau ada awek2 baya gua tengah jalan sesama member...itu dulu...sumpah gua tergelak ahaks ahaks sorang-sorang...dah, gua dah siap dah ni...mak gua nak pegi beli tudung, mak gua ajak pegi sekali..abah gua pegi keja..keje opis ni beliau lain sikit waktunya...waktu opis laa...8 jam...hehehe....

"aok dah siap belum? moh la" (mak gua panggil)...
"dah2..moh la..kang tutup kedai..mak beli tudung dah la lama..keh keh keh" gua jawab dengan gurau..
"la, aok ni ngapa pakai baju gambor tengkorok?" mak gua mempersoalkan baju Megadeth gua.
"kata rockers...keh keh keh" gua jawab tak ada gugup..

enjin pun di "start"...

6 comments:

  1. yup...tengkorak...minta maaf...ada dialek pahang disebutkan dalam cerita ni.. :)

    ReplyDelete
  2. kah kah kah....gua jenis gugup bila tengok darah ayam..

    ReplyDelete
  3. "ok mak, dari adeq tak pakai baju. habes nampak rangka-rangka tengkorak kat badan ni..." jawablah aok style menjawab.

    jangan, kang makan kaki.

    ReplyDelete
  4. hahaha...jangan weh, mok koi punya penangan bisa...

    ReplyDelete