Monday, April 11, 2011

kepada waktu ke dua belas..

slot tv berputar-putar,
agendanya politik,
slot hidup berubah-ubah,
agenda kita manusia.

aku cintakan kau,
mengapa kau membisu,
oh, ya.... aku terlupa luahkan,
tapi sebenarnya aku takut..

sayang, umpannya telah mengena,
tak juga salah pemancing,
bukan juga salah ikan,
pemancing itu lapar, ikan juga begitu..

memang itu kan konsepnya....ikan itu rezeki...

nah, dicuri pula kucing belaan sendiri,
tak apa, ambillah, aku sayangkan kau,
ayam masih ada dalam peti sejuk..
ah, biarlah aja.....bukan aku lapar pun...

sementara aku menunggu,
aku buka itu,
buka ini,
aku pun bukan ada jadual waktu...

aku belek gambar kau,
mereka, dia, cuba pula bertanya-tanya,
oh, ini bukan soalan periksa..
tapi siksanya..mahu ku calling si ambulan...

datang pun akhirnya pemandu teksi,
ditanya pula aku mahu kemana,
hantarkan saja aku ke terminal bas,
sebab aku tak tahu ingin ke mana...kelak aku akan fikirkan..

kelak...
kelak...
kelak...
kelak...

akhirnya aku akan sampai juga...
biarlah.....
biarlah....tapi aku pikir-pikirkan juga..
sudahlah, itu kan masa hadapan?

3 comments: