Saturday, March 27, 2010

peace hour? who kill the peace?

1)peace ke? utk satu jam...ya, mungkin mende ni ada kesannya..untuk sejam kita akan menjimatkan berjuta-juta voltan elektrik, mungkin juga merendahkan suhu utk malam ini...dan malam ini kita akan merasakan suhu turun 2 darjah celcius...esoknya, golongan "tinggi" akan naikkan 6 darjah pulak...dah, ape kebendenya?utk positifnya, tindakan ini mungkin akan menyedarkan beberapa org...ya, mungkin ya, mungkin tidak, mungkin sejam atau dua jam, sama macam aku lepas blajar ESD....lepas tu esoknya, aku tgk balik org buat bangunan tinggi2, untuk "mereka"...dan orang macam "aku" mungkin x berpeluang hadir ke majlis perasmiannya..bukanlah di sini aku menentang pembangunan...tetapi teknologi,pembangunan ekonomi, mengubah aku dan kawanku terpisah...menjadi musuh selepas masing2 tamak dalam syer dan saham syarikat, selepas masing2 berusaha...kalau dulu org membangun bersama-sama, skang kalo aku jumpe duit pon aku makan sorang je...apa pendapat korang?

3 comments:

  1. klu aku...aku lgi suke eat hour...huauhauhuaha...bg aku, bumi ni jd mcmni sbb....byk maksiat...sbb tu byk bala...nak wat cmne...sm2 la kita insafkan diri kita...

    anyway...niat btul tapi cara salah...dlm gelap. nant lgi byk bnda lain...so, bagi aku....biar terang...

    ReplyDelete
  2. badut menangis: a'ah...tapi tu la...dalam terang pon orang leh semolot skang ni...adoyai :(

    wajib tayang: eh, sori, salah tulis...hahaha

    ReplyDelete