Monday, November 30, 2009

Tengok boxer jiran

-Nengok citer awan dania.Dengan harapan mimpi Scha Al-Yahya malam ni.Hahhaaha.Aku tertarik ngan satu scene tu bila ade la sorang awek ni dalam flight tu nak tolong dania ni ha.Die cakap nak jadi mcm dania (pramugari) satu hari nanti.Dania ni pon kabo la, "blaja la rajin2,boleh jadi macam kakak". Pastu awek tu selamba cakap, "tapi kan kakak, saya x boleh hidup lama, sebab saya ade kanser".Gila ah,muka tenang selamba air cap badak je cakap lu.Terkejut la si budak Dania ni, rase kesian pon ade,tapi nak wat gone kan,die pon bukan ande kuasa leh buang kanser budak tu senang2 je kan?

-Ramai orang yang boleh mengagak smpai bila umur diorang akan berhenti,mcm orang sakit,tapi paling feymes orang yang nak ke tali gantung mandatori la kan..kuasa tuhan je la yang leh panjangkan umur orang tu.Kite pon sokmo dengor orang kabo, orang yang camni dikira istimewa jugakla sebab diorang leh buat ape yang patut (bertobatla,mende lagi yak?x kan clubbing pulok)..ahahaha.Jadi, besenye kita dengar diorang akan cuba menghabiskan sisa-sia hidup sebaik mungkin untu diri sendiri dan jugak keluarga.Tapi bende kite x rase kan?Dup dap dup dap diorang menunggu masa diorang sampai.Yang aku pasti diorang ni kuat orangnye, sabar tunggu ketentuan yang dah ditentukan. "destiny are set for us". Sebab tu la dah jadi hukum, orang yang bersabar berjaya jugak nanti.Besenya orang sekeliling la yang x leh tahan air mata.Ye la, orang tersayang nak pergi jauh.Kita ni pulak elok sihat je.

-Macam kita pulak tak tau ujung kita camne lagi.X de kesedaran buat kita lupe diri. "Jangan jaga tepi kain orang".Maksud kat sini bukanla menjaga tepi kain orang tu sampai tau warna boxer die mende, sampai boleh kira pulak bilangan bulu kaki yang ada kat kaki beliau.Hehehehe.Tapi bagi aku sikap "jaga-menjaga" sesama kita ni kene ada jugak kadang-kadang kan? Untuk bagi kesedaran kat kita yang dah buat macam2 kan.Tapi x perlula semua bende hal orang kite nak amik tau sampai planning kehamilan orang sebelah pon kita nak dengar kan?So, kadang-kadang ape yang orang pertikaikan pasal kite,x de la kite nak melenting x tentu pasal sebab kadangkala bende tu jugak ade kebaikan untuk kite.Tapi, besela manusia kan?Kene ade pendirian.Tak semua nasihat kite leh dengar..Kadang-kadang mendidih telinga ni ha,sebab cara kite kene sanggah kan?Sebab aku pon jenis camni,luaran nampak terima,tapi dalam tentang gila babi..hehehe (sori la member2 aku,kadang2 kadang kene hipokrit beb)Dalam hal ni masing-masing kene paham la kan...ape lagi.Kalo ade buat salah x payahla pedas gila babi,cukupla sekadar direct yang ikhlas.Sebab aku ade sorang member yang dikira agak direct, tapi cara die aku respek la sebab aku tau die ni mmg ikhlas.Ok la, gerak dlu,member aku nak datang...hehehe,..Layan Korea...salam-

2 comments: