Tuesday, May 31, 2011

esok, siapa tahu...

ah...bertimbun buku-buku dalam bilik...entah dikutip dari mana...ada jugak dirembat dari almari masa kemas rumah dulu....tajuknya pun aku tak terbaca lagi, indeks, prakata (yang ni aku tak pernah buat lagi), sekadar konon2 rasa sedap hati, "hahaha, aku dan hobi aku dengan membaca"...hahaha....kononnya laa...masyarakat berjaya, masyarakat yang membaca..aku "terbaca" benda ni masa aku tengah tunggu lrt dan sewaktu melewati perpustakaan-perpustakaan di sekolah...

___________________________________________________________________

aku masih belum mula membaca lagi....haisy, pehal ni...cibai, fuck you, kalau bagi cerita "sedap", aku dah sign out lama dah....john sebatang, aku kepat-kepat mencari-cari lighter sambil sebelah tangan meraba-raba..pun masih belum..susah juga nak mulakan tabiat baru...profesor diraja Ungku Aziz, teringin jugak aku nak tanya...macam mana tuan mulakan tabiat membaca? dan ini, mungkin jawapan yang akan aku dengar...1-kau kene cintakan ilmu terlebih dahulu, 2-kau kene rajin, 3-buang sikap malas, dan berani mencuba.....andai tuan tahu,
diri saya, mungkin tuan akan keluarkan jawapan yang ketiga..

__________________________________________________________________

babai, kataku kepada tokoh tersohor, selepas bayangnya hilang....dari yang aku dengar, dia ni memang bagus, dan ikut dari apa yang aku borak-boark ngan dia tadi, memang aku suka caranya....penuh berilmu...penangan orang berilmu ni lain....

__________________________________________________________________

aku dah terjumpa lighter....ah lampu terpadam pulak, selesai isap rokok, aku terus memeluk bantal peluk dan angan-angankan puteri hang li po......azam kemudian ditanam, esok aku akan mula membaca....

6 comments:

  1. adakah kau akan ulang rutin yang sama untuk 2, 3 hari lagi?

    bangun chai.. bangun! haha :)

    ReplyDelete
  2. sedang aku bacakan ini. mak aku sedang bebel suroh kemas bilik.. =(

    ReplyDelete
  3. hush : "entah"...esok, siapa tahu?
    kepala manchiss :ke mak kau suruh basuh aku sekali? hehee

    ReplyDelete
  4. baca hok ringan ringan dulu la

    ReplyDelete
  5. nerzhul : tamar jalis? heheh
    al hadi : yang tu tak baca di...di "tengok"...hehehe

    ReplyDelete